 |
|
 |
|
Angelo
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2005
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OpenWorld
|
|
 |
|
 |
|
Wysłany: Czw 17:16, 25 Sie 2005 Temat postu: Stalker! wersja Alpha |
|
|
STALKER – Shadow of Chernobyl...
tak zwie się dzieło gsc, które wg. zapowiedzi ma byc grą nowej generacji.
Co prawda premiera gry ma się odbyć w 2007 roku, jednak ja napisze o niej juz teraz, z racji tej, że w sieci krążą wersje pre-alpha, alpha i wiele innych.
Zostanie wydana w 2 wersjach, jednej przeznaczonej na starsze PC, wspierającej w pełni DX8.0, natomiast druga wersja będzie w pełni kompatybilna z DX9.0d i jestem pewien, że wykorzysta jego cały potencjał.
Opiszę może teraz silnik gry:
-- Został on zoptymalizowany pod karty graficzne D3D (Geforce, GFX...), opiera się o mechanizm TnL.
Wg twórców X-Ray, bo taką nazwę nosi ów silnik ma być na tyle dobrze napisany, że ma pozwalać na wyświetlanie 300000 polygonów w tempie 60 klatek/s na przeciętnym sprzęcie.
-- Kolejną innowacją, ma być brak konieczności wczytywania, dziwi to zwłaszcza iż gra ma się odbywać na przestrzeni ok. 30Km kwadratowych, jeśli twórcy rzeczywiście pozostaną przy tych założeniach, ciekaw jestem ile pamięci będzie Stalker potrzebowal...
-- Jako minimalne wymagania sprzętowe zostały podane następujące komponenty:
GF4Titanium
256MB Ram
Procesor 1.4GHz
Wersja w którą miałem okazje pograć, nie miała co prawda wszystkich bajerów, jakei są zapowiadane, ale na FX5900XT, 256Ram, i Athlonie 2,0GHz, w krytycznch momętach miałem 90fps...
Otoczenie:
"Stworzyliśmy strefę na podstawie rekonstrukcji czernobylskiej elektrowni jądrowej i 30 kilometrowego pasa wokół niej. Gracze w miarę postępów w grze zobaczą martwe lasy, miasta Pripyat i Czernobyl, zakradną się do sarkofagu elektrowni, przejdą przez pamiętne obszary naprawdę znajdujące się w epicentrum tragedii, która wystąpiła jakieś 16 lat temu. Zrobiliśmy, co tylko w naszej mocy, aby wiernie przedstawić atmosferę przemysłowej i ekologicznej katastrofy w szczegółach, wiec, nie zaprzeczalnie , wszystkie symbole strefy będą łatwo dostrzegalne. Fotografie i taśmy wideo nabywane podczas naszej podróży do Czernobyla zapewniły pokaźną ilość informacji, aby spełnić ten cel, zapewniając teksturom i architekturze najwyższy realizm".
AI :
“Jesteśmy Stalkerem i napotykamy na swojej drodze patrol żołnierzy. Każdy żołnierz bierze pod uwagę czynniki takie jak odległość między sobą, a wrogiem (nami),określa rodzaj naszego i swojego uzbrojenia, wpływ też ma pora dnia, pogoda, ilość osób zarówno po jednej jak i drugiej stronie, głód (w przypadku zwierząt ale o tym potem), chęć przetrwania i wiele innych. Po przeanalizowaniu tych bodźców przeciwnik cały czas modyfikuje swoją taktykę w zależności od warunków. Jeżeli znikniemy z jego pola widzenia próbuje postawić się na naszym miejscu, podejmuje ewentualne decyzje o typie ataku, podążania za przeciwnikiem czy też nawet ucieczce!” cyt. Z stalkerzone.prv.pl
"Postrzegamy sztuczną inteligencje w naszej grze jako system realistycznego zachowania postaci. Postacie z gry żyją w świecie, do którego gracz może jedynie wpaść. Mają swoje własne radości i smutki. Dopracowaliśmy dogłębnie sztuczna inteligencje tak, aby gracz nigdy nie miał poczucia sztuczności tego, co się dzieje. To założenie zasadniczo odnosi się do naszego podejścia w ogóle, a nie tylko do prac nad sztuczną inteligencją. Rozpracowaliśmy wszystkie możliwe działania gracza i przygotowaliśmy naturalna reakcje postaci na nie. Tak jak postać reaguje się w rzeczywistości tak również powinna reagować w grze. Jeżeli gracz zaatakuje jednego ze strażników, reszta poszuka ukrycia, zawiadomi przez radio kwaterę główna i nie będzie stać nieruchomo, a co gorsze wybiegnie na przeciw gracza."
Nie wiem jak wy, ale nie mogę się już doczekać, a jeśli wszystkie te zapowiedzi, sprawdzą się, mamy hicior, który może przebić F.E.A.R. a nawet Unreal 2007, chociaż nijak to porównanie ma się do STALKER'a.
Screeny z wersji w którą miałem okazje grać, zobaczycie [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|